2002 és 2010 között – köszönhetően az akkori Kompetencia alapú fejlesztés és Integrációs pedagógiai fejlesztés programajainak – számos, maradandó illetve manapság ismét hiányterületnek számító szakmai háttéranyag és tanári módszertani anyag született. Ezek egy része ma már nem lelhető fel a világhálón se.
Amit megtaláltunk, összegyűjtöttük, most közzétesszük.
Ha Önnél/Nálad is lappang eféle digitális anyag, küldje/d meg az eotvosjszpt@gmail.com mailcímre, örömmel bővítjük ezzel a gyűjteményt.
(Arató Ferenc szerk.:) Kooperatív tanulásszervezés az integráció szolgálatában
(Bernáth Gábor szerk.:) Esélyegyenlőség – deszegregáció – integráló pedagógia
Clark, Kenneth B.: Fekete gettó – A hatalom dilemmái
Delpit, Lisa: Mások gyermekei – Hivatalos kultúra és kisebbségi tanuló
Good, Thomas L. – Brophy, Jere E.: Nyissunk be a tanterembe!
Alapvető szakirodalom az osztályteremben zajló folyamatok megértéséhez
1. kötet 2. kötet 3. kötet
(Kaposi László szerk.:) Drámapedagógiai műhelygyakorlatok 1.
Kaposi László szerk.:) Drámapedagógiai műhelygyakorlatok 2.
(Karlowits-Juhász Orchidea szerk.:) Utak a projektpedagógiához
Knausz Imre: Mit kezdjünk az értékeléssel?
Adalékok az integrációs nevelés pedagógiájához
(Lénárd Sándor, Rapos Nóra szerk.:) Adaptív oktatás szöveggyűjtemény 1. – Az adaptivitás szemlélete
(Lénárd Sándor, Rapos Nóra szerk.:) Adaptív oktatás szöveggyűjtemény 2. – Az adaptív iskola
Lipton, Martin – Oakes, Jeannie: A tanítással változó világ
1. kötet: Elméleti viták
2. kötet: Az iskola: az intézménytôl a tanulóig
L. Ritók Nóra: Projektpedagógia a hátrányos helyzetű tanulók oktatásában
Orosz Lajos: Hét gyakorlat a Hétszínvirág Iskolából
Polyák Teréz – Sófalvy Anna: Családbarát iskola
(Sallai Éva szerk.:) Kapcsolaterősítő élmények az iskolában
(Dr. Torda Ágnes szerk.:) Hatékony tanulómegismerés
(Dr. Torgyik Judit szerk.:) Minden nap ünnep
Multikulturális gyakorlatok itthon
(Dr. Torgyik Judit szerk.:) Világjáró
Szempontok a multikulturális neveléshez
(Zágon Bertalanné szerk.:) Differenciálás heterogén csoportban